لازمه چنین آموزشی آشناکردن دانش آموزان با گستره وسیعی از اطلاعات در رابطه با مفاهیم درسی و آموزش جستجو و استفاده از اطلاعات به دانش آموزان است. او اضافه می کند که این رویکرد در آموزش، مهارتهایی را در دانش آموزان پرورش می دهد که آنها در تمام عمر می توانند به صورت مستقل به دانش اندوزی بپردازند.

    این همایش در سه محور جنبه های کتابداری و اطلاع رسانی، تربیتی و روانشناختی و تولید و نشر كتابهای غیر درسی/منابع اطلاعاتي برگزار خواهد شد.

در همایش یاد شده تعداد 45 مقاله و 30 پوستر در محورهای گوناگون مرتبط با کتابداری، جایگاه کتابخانه در نظام آموزشی، نقش منابع غیر درسی و کتابداران در پشتیبانی از فرایند یاددهی- یادگیری ارائه خواهد شد. دو میزگرد که به ارائه تجربه های کتابداران مدارس و معلمانی که فراتر از کتاب درسی و در پیوند با گستره وسیعی از اطلاعات به آموزش می پردازند، از دیگر زمینه های تبادل اطلاعات و اشاعه آموخته هاست.

     در کنار این همایش چندین کارگاه آموزشی برای افزایش دانش و مهارتهای کتابداران و نیز معلمان برگزار خواهد شد. همچنین، به مناسبت برگزاری همایش و دستیابی به رهنمودهایی برای ایجاد و بهره گیری از کتابخانه ها در پیشبرد برنامه های درسی، 5 عنوان کتاب با عنوانهای زیر منتشر خواهد شد:

     1. وب سايت هاي خوب براي بچه هاي خوب

     2. منابع اطلاعاتي براي پاسخگويي به سوالات پ‍ژوهشي درس ها (راهنمايي و دبيرستان)

     3. كتاب هاي غير درسي همخوان با محتواي درس هاي كتاب هاي علوم (دبستان)

     4. كتاب هاي داستان: ابزاري براي رفع مشكلات روانشناختي كودكان (اعتماد به نفس،‌ اندوه، پرخاشگري، ترس)

     5. استانداردهاي كتابخانه هاي آموزشگاهي 

     نمایشگاه های جنبی همایش، شرکت کنندگان را با انواع منابع اطلاعاتی، دستاوردهای معلمان، کتابداران و نهادهای خود جوش و نیز نرم افزارهای کتابخانه های آموزشگاهی آشنا می کند.

برای آگاهی بیشتر از این همایش می توان به نشانی وب سایت آن با آدرس زیر مراجعه کرد:

http://issl88.um.ac.ir